درباره شرکت

در راستای تکمیل سبد خانواده و تنوع بخشی به ظروف غذاخوری در کشور و پس از بررسی های بسیار در مهرماه سال 1380 شرکت سپیده جام توس به منظور تولید ظروف شیشه ای اپال و بوروسیلیکاتی (از نوع پیرکس فرانسه) به شماره ثبت 16741 در اداره ثبت شرکت های مشهد به ثبت رسید .

در بررسی های همه جانبه برای تأمین ماشین آلات خطوط تولیدی این کارخانجات، 4 کشور اروپای غربی شامل آلمان، پرتغال، ایتالیا و فرانسه انتخاب و طی مذاکرات مفصل قرارداد ساخت ماشین آلات مربوطه برای تولید 12000 تن اپال و 10500 تن ظروف بوروسیلیکاتی درسال به امضا رسید. در فرصت زمانی برای ساخت ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولیدی، ساختمان ها، سازه ها، و فوندانسیون ماشین آلات نیز در محل کارخانجات آماده شد که پس از ساخت و تکمیل ماشین آلات و حمل به محل استقرار آنها، با نصب و راه اندازی آزمایشی خطوط سرانجام کارخانه تولید ظروف شیشه ای نسوز بوروسیلیکاتی با برند ایرانی IREX در آبانماه سال 1385 با اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی برای اولین بار در ایران و منطقه به تولید انبوه رسید و محصولات متنوع آن به بازار عرضه گشت.

با توجه به حضور محصولات پیرکس شرکت آرک فرانسه در بازار ایران و در رقابتی تنگاتنگ با این محصولات وارداتی به دلیل برخورداری آیرکس تولیدی این کارخانه از کیفیتی خوب و قابل قبول از نظر استاندارد جهانی و در تلاشی پیگیر سرانجام محصولات مشابه خارجی جای خودرا به رقیب ایرانی داده و این محصولات توانستند بطور کامل در خانه های ایرانیان و حتی کشور های منطقه ورود و حضور پیدا نمایند.

در تیرماه سال 1386 کارخانه تولید ظروف شیشه ای نشکن اوپال اولین کارخانه از این نوع بود که در منطقه به تولید می رسید و محصولات این کارخانه با برند IROPAL نیز در رقابتی بسیار فشرده با محصولات مشابه خارجی توانست جای خودرا در خانه های ایرانیان با طرح های متنوع و زیبا پیدا نماید. این محصولات علاوه بر اینکه از نظر کیفیت و خواص فیزیکی و مکانیکی در شرایط بسیار خوبی قراردارند، طبق استانداردهای جهانی، قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی خود به ویژه آرکوپال فرانسه می باشد.

ظروف اپال نسبت به سایر محصولات مشابه از جمله چینی آلات، مزیت های زیادی ازجمله سبکی تولیدات، ضربه پذیری بالا و طول عمر بیشتر، کاربرد راحت و مطمئن در تجهیزات آشپزخانه ای (ماشین های ظرفشویی و فرها)، بهداشتی تر بودن و همچنین به دلیل خواص منحصر به فرد خود مانند زیبائی ظاهری، طرح و دکورهای متنوع، شوک پذیری نسبی حرارتی و استحکام مکانیکی و مقاومت سایشی بالا، امروزه با اقبالی گسترده به عنوان ظروف غذا خوری روبرو می باشد.

محصولات شرکت سپیده جام توس شامل ظروف شیشه ای غیر شفاف و مات با نام تجاری آیروپال می شود که در بدنه های مختلف شامل: گرد گنگره، نیلوفری، صدفی، گرد کلاسیک، چهارگوش کلاسیک، بدنه پیچ، بدنه نگین، بدنه لادن، بدنه چهارگوش پیچ، چهارگوش مدرن، لب طلا (تمامی بدنه ها)، بدنه دور رنگ (طرح جدید) تولید می گردد. این شرکت بواسطه کیفیت و تکنولوژی، بزرگترین واحد در نوع خود در منطقه خاورمیانه می باشد.

این محصولات هم اکنون با طرح های جذاب بدنه خود که ناشی از هنر طراحان خلاق و مبتکر واحد طراحی کارخانه قالبسازی «آذین قالب جام» می باشد به عنوان یک مزیت عمده به شمار رفته و نه تنها یکه تاز میدان رقابت ها در بازار داخل می باشد بلکه توانسته است در بازار های منطقه نیز نفوذ کرده و حضوری چشمگیر از محصولات این شرکت را در آن بازار ها به نمایش بگذارد. ظروف اپال تولیدی این شرکت با بیش از 6000 طرح در مقایسه با تعداد اندک طرح های سایر رقبا از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و هم از اینروست که تاکنون بیش از 130 برند مختلف را خلق و به بازار داخل و خارج عرضه نموده است

از آنجائیکه این ظروف علاوه بر زیبایی فانتزی، سبکی، دارای قابلیت استفاده درآوِن، مایکرو فر، ماشین ظرفشوئی و مقاوم در مقابل ضربات مکانیکی می باشند، از نظر بهداشت غذایی نیز مورد تأیید سازمان های بهداشت جهانی و از جمله معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می باشد . با توجه به طرح توسعه عظیمی که این شرکت برای افزایش تولید این ظروف تا 3 برابر ظرفیت فعلی در محل اجرای این کارخانجات به مورد اجرا گذاشت هم اکنون این مجموعه بزرگترین تولید کننده این محصولات در جهان محسوب می گردد.

شایان ذکر است که حدود 80 درصد کوره ها، ماشین آلات و تجهیزات این طرح توسعه توسط مهندسین و پرسنل فنی این شرکت که غالب آنها از کارگران نمونه ملی می باشند طراحی و در محل کارخانجات ساخته و بدون استفاده از کارشناسان خارجی نصب، راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

دستاوردهای شرکت سپیده جام توس در سال گذشته…
  1. طراحی و تولید آیتم های لب طلا با پخت کاملا مناسب بر روی محصولات اپال
  2. افزایش راندمان واحدهای تکمیل تولید تا مرحله بسته بندی
  3. بهبود شرایط پخت و افزایش کیفیت محصول نهایی
  4. دستیابی به دانش فنی انجام تعمیرات گرم بر روی کوره ها
  5. ایجاد تنوع در طرح ها، بدنه ها و استقبال بی نظیر بازار از طرح های جدید
  6. پیاده سازی و اجرای نظام خودکنترلی
  7. بهبود اپاسیته و رنگ محصول